Szemfáradtság kezelése, Mi az a szemfáradtság?

Fáradt szem tünetei és kezelése

Szemfáradtság tünetei és kezelése Gyakran szemfáradtság gyötri?

szemfáradtság kezelése

A szemfáradtság érzése nem más, mint egy tünetegyüttes, ami gyakran jelentkezik hosszú és kifejezetten intenzív koncentrálási időszak után. Ilyen tök a látáshoz például, amikor munka közben, vagy csak nagyon sokáig ülünk a számítógép előtt, vagy annyira belemerülünk egy könyvbe, hogy akár órákon át le sem tesszük.

szemfáradtság kezelése

Szemfáradtság okai Különféle tevékenységek vezethetnek fáradt szem érzéshez: a hosszú időn át történő számítógépezés, számítógép előtti munkavégzés. A szem könnyezhet. A fent említetteken kívül más oka is lehet a szemfáradtságnak, különböző betegségek tüneteiként is értelmezhető, mint például: reuma, pajzsmirigybetegségek és cukorbetegség.

Szemfáradtság

Ha hosszú ideje fennáll a szemszárazsága, forduljon orvoshoz. Néhány hasznos tipp szemfáradtság ellen Hideg víz, jég, hűthető párna: A hideg víz hatékonyan enyhíti az enyhe égető érzést, javítja a vérkeringést, csökkenti szemfáradtság kezelése szem körüli duzzanatot.

Szemfáradtság: Mi okozza, mit tehet a megelőzés érdekében?

Műkönny használata: Használjon hyaluronsav tartalmú műkönnyet, ami szemfáradtság kezelése megkötni a szem felszínén lévő nedvességet.

A számítógép szemfáradtság kezelése szemmagasságban legyen és soha ne helyezzük szembe az ablakkal, így nem kell majd hunyorogva figyelnünk a kijelzőt.

szemfáradtság kezelése

A képernyő nagyítása. Minél apróbb a szöveg, annál megterhelőbb olvasni, ezért a számítógépen és az okoseszközökön is érdemes kinagyítani a képet olvasás közben. A villódzó képernyők egyik legrosszabb tulajdonsága, hogy elfelejtünk pislogni, amikor előtte ülünk.

6 lépés, amivel a Szemeink jobb állapotba hozhatók

Megoldást jelenthet a tudatos pislogás, illetve a szemcseppek alkalmazása. Nagyon fontos, hogy a képernyő fényereje ne legyen megterhelő a szem számára.

szemfáradtság kezelése

Sem a túl fényes, sem a túl sötét monitor nem tesz jót látásunknak, igyekezzünk megtalálni az arany középutat. A as szabály értelmében húszpercnyi munka után szemünket 20 másodpercig egy tőlünk 20 lábra 6 méter lévő tárgyra szegezzük, hogy a fókuszunk megváltozzon.

szemfáradtság kezelése

Fűtési időszakban és légkondicionálás mellett szellőztessünk gyakran és akár párásítót is bevethetünk. Jöjjön el személyesen optikánkba, vagy hívjon és egyeztessünk időpontot.

Persze mindehhez nagymértékben hozzájárul a digitális világ térnyerése is. A telefonon való állandó pötyögés, a tabletezés, a rendszeres tévézés, tehát minden technológiai kütyü használata során gyakran elfelejtünk pislogni.

Érdekestémák